ТОП оферти

Мъжете гледат цената, жените – качеството и удобството

Все повече фирми се доверяват на учените, когато подготвят продуктовото си портфолио или предлагат нови услуги.

Учени от катедрата по психология на Калифорнийския университет са провели мащабно изследване на потребителските нагласи у мъжете и жените в условия на криза.

Изводите, до които са стигнали, потвърждават една отдавна наблюдавана тенденция в моделите на потребителско поведение при двата пола. Оказало се, че мъжете се фокусират основно върху цената на една стока, докато жените я оценяват по нейното удобство и качество.

Парадоксално е че в условия на криза жените проявяват завидна интуитивност и макар да не могат да обосноват избора си с конкретни изчисления, взимат по-правилни решения от мъжете.

Нежният пол правилно посочва, че е за предпочитане да купиш по-качествена стока и да получиш по-добро обслужване, вместо задължително да купуваш най-евтиното.

Изключение от това правило правят само техниката и автомобилите, които си остават любими играчки за големи момчета.

И докато мъжете се увличат по играчки за пораснали, то жените с радост отделят повече време за избор на мебели, завеси, подови настилки или други елементи за интериора.

За мъжа посещението в мебелен магазин не винаги е най-приятното изживяване, но за жената изборът на удобни и модерни мебели за дома е на второ място след шопинга в мола и дори изпреварва разходката сред природата.

Какво мотивира решението при жената в избора на мебели:

Обслужване от компетентен персонал: 28 %
Покупки на стоки с благотворителна кауза: 29 %
Обслужване от привлекателен мъж: 56 %
Удобство: 69 %
Модните тенденции и цветове: 71 %
Да платят, а търговецът да се погрижи за всичко останало: 84%
(анкетираните са посочили повече от един възможен отговор)

Отговорът на последния въпрос вероятно обяснява нежеланието на нежния пол да пазарува в магазини за мебели, в които се налага да бутат колички или пренасят тежки кашони, сами да си ги товарят и превозват до в къщи.

Жената намира това за неестествено и дори за леко обидно. В световен мащаб тази организация за пазаруване губи позиции с изключение на някои непрестижни магазини или хард дискаунтъри (магазини за големи разпродажби на стари модели). Никой уважаващ себе си потребител обаче не мисли, че е нормално да похарчи значителна сума за покупка и после да прави допълнителни усилия за нейната доставка до дома си.

Потвърждение за завишените потребителски нагласи на българина намираме в един страничен, но много точен пример. Ние сме една от малкото страни в Европа, в които клиентът твърдо не желае сам да си зарежда горивото на бензиностанцията. Само тук, като част от нормалното обслужване, е прието да ти заредят колата, да ти почистят стъклата и дори, ако е нужно, да ти проверят показателите на налягането в гумите.

И ако примерът с горивата ви се струва малко страничен, то най-точният може би е от мебелния бранш.

Развиват се добре тези фирми, които предлагат цялостно обслужване.
Очевидно научните изследвания бързо намират своето пазарно приложение, защото водещи фирми в интериора като ЯВОР първи се ориентираха коренно да променят политиката си.

Те проявиха завидна гъвкавост и първи в бранша предложиха системата „Ол инклузив“. Свикнали сме да приемаме това в хотелите, където плащаш определена сума и срещу нея получаваш храна и напитки включени в цената. В ЯВОР са развили идеята, като предлагат пълно обслужване, включващо възможността да закупиш стоката без първоначална вноска, без оскъпяване, с безплатна доставка и дори с безплатно изнасяне на старите ти мебели.

Така от ЯВОР можеш да си купиш нов диван, без да имаш пари в джоба, да го изплащаш без оскъпяване, да ти го доставят безплатно, както и да изнесат безплатно старите ти мебели.

Любопитен е въпросът какво се случва с тях? Ако желаете, старият диван може да зарадва някой ваш близък, като от ЯВОР ще го превозят безплатно до всеки град, в който имат свои обекти. Ако обаче не ви е нужен, те ще го дарят от ваше име на семейства в нужда. Така хем ще сте обзаведен с нов диван, хем ще помогнете на една благотворителна кауза.

Очевидно бъдещето е в доброто обслужване и някои български фирми залагат точно на това в борбата с чуждата конкуренция.

Кой е прав – това ще решат жените.
Назад